Nechci se nijak dotknout autora příspěvku, ale myslím, že tu zaúřadoval nějaký internetový šotek. Podle mně dostupných informací se toto dílo jmenuje „starý. kokot“…
Nene. Jedna perlička pod čarou…olej zobrazuje Goghovu kojnou a i tak je jmenován. Proslýchá se, že tato žena není kojná z jeho dětsví, ale že jej kojila absinthem v Arles.
Bobužel sweet69 má pravdu. Na obraze je muž, a to, ač to zní neuvěřitelně – kojný. Tváří v tvář této šokující skutečnosti je potřeba odpovědět na některé otázky. Za prvé: Autorství Vincenta van Gogha je nepochybné. Za druhé: Datování odpovídá historické skutečnosti. Odpověď na třetí otázku „Kdo to tedy je?“ je poněkud složitější. V rozsáhlé korespondenci bratrů Goghových odpověď nenajdeme. Vincenta kojila matka, Theo měl za kojnou černoškou služebnou. Takže jak? Nečekané pomoci se nám dostává z ruských archívů. V roce 1888 (ještě před potyčkou s Gaugainem) píše o identitě osoby na obraze „Stará kojná“ Michailu Jevgrafovičovi Saltykov-Ščedrinovi, ten vůbec nechápal oč se jedná a dopis odložil ad acta. Proč o tom psal van Gogh právě jemu je záhada, zřejmě počítal s tím že v Rusku se nic neztratí a informace bude uchována, měl pravdu, dopis se neztratil. Jak to tedy bylo? V polovině 19. století, v době rozmachu průmyslové revoluce a zároveň nucené feminizace odcházely ženy houfně pracovat do těžkého průmyslu, tudíž vzrostla poptávka po kojných. Poptávka byla natolik vysoká a plat natolik lukrativní, že začalo docházet k podvodům a na místa kojných se vetřeli i muži. Dlouhé vlasy, hladká tvář a bujné poprsí stačily k oklamání důvěřivých matek. Poprsí ovšem byly měchy naplněné kravským mlékem. Na našem obrazu je Ludwig Krytowský, Čech, podvodný kojný par excellence, jednička v oboru, za den prý dokázal odkojit i 70 nemluvňat. Mléko pančoval vodkou, aby děti rychleji usnuly a nezdržovaly. Jeho pochybné praktiky vyšly najevo, když mu došla vodka a on neuváženě použil slivovici. Před trestem uprchl do Vídně, zde v podvodné praxi pokračoval, údajně se pohyboval i blízkosti císařského dvora.
Tak každé mléko jednou dojde, Ludwig byl zřejmě portrétován vykojený. Mléko bylo pančováno vodkou, není také vyloučeno, že během sezení Vincent koštoval. Ostatně za obraz nedostal nikdy zaplaceno.
Nechci se nijak dotknout autora příspěvku, ale myslím, že tu zaúřadoval nějaký internetový šotek. Podle mně dostupných informací se toto dílo jmenuje „starý. kokot“…
Nene. Jedna perlička pod čarou…olej zobrazuje Goghovu kojnou a i tak je jmenován. Proslýchá se, že tato žena není kojná z jeho dětsví, ale že jej kojila absinthem v Arles.
A šahá andělici na kozy ?
Muž na obraze není žena, totiž kojná na obraze není žena, je to chlap. Já to poznám, mám praxi.
Bobužel sweet69 má pravdu. Na obraze je muž, a to, ač to zní neuvěřitelně – kojný. Tváří v tvář této šokující skutečnosti je potřeba odpovědět na některé otázky. Za prvé: Autorství Vincenta van Gogha je nepochybné. Za druhé: Datování odpovídá historické skutečnosti. Odpověď na třetí otázku „Kdo to tedy je?“ je poněkud složitější. V rozsáhlé korespondenci bratrů Goghových odpověď nenajdeme. Vincenta kojila matka, Theo měl za kojnou černoškou služebnou. Takže jak? Nečekané pomoci se nám dostává z ruských archívů. V roce 1888 (ještě před potyčkou s Gaugainem) píše o identitě osoby na obraze „Stará kojná“ Michailu Jevgrafovičovi Saltykov-Ščedrinovi, ten vůbec nechápal oč se jedná a dopis odložil ad acta. Proč o tom psal van Gogh právě jemu je záhada, zřejmě počítal s tím že v Rusku se nic neztratí a informace bude uchována, měl pravdu, dopis se neztratil. Jak to tedy bylo? V polovině 19. století, v době rozmachu průmyslové revoluce a zároveň nucené feminizace odcházely ženy houfně pracovat do těžkého průmyslu, tudíž vzrostla poptávka po kojných. Poptávka byla natolik vysoká a plat natolik lukrativní, že začalo docházet k podvodům a na místa kojných se vetřeli i muži. Dlouhé vlasy, hladká tvář a bujné poprsí stačily k oklamání důvěřivých matek. Poprsí ovšem byly měchy naplněné kravským mlékem. Na našem obrazu je Ludwig Krytowský, Čech, podvodný kojný par excellence, jednička v oboru, za den prý dokázal odkojit i 70 nemluvňat. Mléko pančoval vodkou, aby děti rychleji usnuly a nezdržovaly. Jeho pochybné praktiky vyšly najevo, když mu došla vodka a on neuváženě použil slivovici. Před trestem uprchl do Vídně, zde v podvodné praxi pokračoval, údajně se pohyboval i blízkosti císařského dvora.
Proč je teda ten Krytowskwej tak plochej, nevidím kozy!
Tak každé mléko jednou dojde, Ludwig byl zřejmě portrétován vykojený. Mléko bylo pančováno vodkou, není také vyloučeno, že během sezení Vincent koštoval. Ostatně za obraz nedostal nikdy zaplaceno.
Neodborné komentáře nahoře vlákna žádám vymazat, svinit plky net je hnusné.
Není to spíš Stará pokojská, tváří se jak po gruntování.