Musím uznat, že se kolegovi Piafovi podařil pořádný joke nebo lapsus, jak se to vezme. Přijet se s celou rodinou podívat na Mistrovu „údajnou“ popelnici, kterou pan kolega zná jen z vyprávění, klanět se jí a obdivovat ji, klobouk dolů. Proč jste si s popelnicí neudělali selfíčko?
Ve skutečnosti je Mistr hluboce uražen. To je jako přijet do Louvru za Monou Lisou, z neznalosti si na zdi vyfotit požární řád a potom ho prezentovat jako dílo da Vinciho. Myslím, že tady se kolega, jenž se ješitně považuje za odborníka na umění, pořádně spálil. A ještě o tom napíše odborné pojednání. To bych nejméně na rok někam zalezl do nory a vylezl bych až se na přehmat zapomene.
Skutečná, umělecky hodnotná, Mistrova popelnice dosud nebyla zveřejněna. Mistr na ní strávil několik hodin perné práce a doposud nebyl nucen ji představit veřejnosti. Rozdíl v uměleckém podání je snad patrný na první pohled a netřeba doplňujících slov. Snad jen odvážné tahy štětce a celkovou kompozici bych si dovolil vypíchnout. Trapný omyl pana kolegy donutil Mistra vytáhnout své dílo ze sklepa a prezentovat ho aspoň internetově. Navíc Mistr se stále domnívá, že toto není konečná verze díla.
neni to hezke…je to kyc. radeji si to zase rychle zavri do sklepa…ta drzost je neuveritelna…neotravuj s tim tady. des a hruza. nekdy je malo vice.
Ano, to je pro pana kolegu typické, nejdřív klanění zlatému teleti, pak hanění pravého boha. Až jsem si vyčítal, že jsem pana kolegu tak sjel, on není špatný člověk, někdy je dokonce velice milý, ale také bývá poněkud impulzivní, nechá se příliš unášet touhou po senzaci, tady se spletl, no tak co, že? Nic tak hrozného se nestalo. Dneska jsme se tomu zasmáli a zase bude dobře, nakonec to byl docela dobrej fór, kterej hodně rozčeřil zatuchlou hladinu a mně zlepšil náladu. Pan kolega dokonce prezentoval popelnici s mou malbou na eventu, kdo se tím může pochlubit! Snad je to kýč, ale úderný a smělý, zařadil bych dílo do konstruktismu, možná do brutalismu. Musím se nad tím zamyslet a trochu zaoblit hrany, a třeba – budu na tím uvažovat – zapojit další barvu.
Krásné dílo! Chtěl jsem si ho prohlédnout na vlastní oči, ale včera jsem ho marně hledal na výstavě Umělci slánské Trhliny. Možná byla popelnice zrovna zapůjčena v Louvru, možná je toto dílo trhlé natolik, že se Umělci Trhliny báli, že by na sebe v muzeu strhlo veškerou pozornost a proto raději Mistra neoslovili, kdo ví.
Každopádně se těším na dobu, kdy bude dílo kompletní (třeba již zmíněným zapojením jiné barvy… či snad na ní budou výjevy ze stripů?) a budou se kvůli němu do Slaného sjíždět autokarové zájezdy.
Na vernisáži Slánské trhliny by popelnice způsobila skandál. To by někdo nerozdejchal.
Projevil se skutečný milovník výtvarného umění, díky. V případě akutního zájmu můžeme spolu zajít do sklepa.
Umělecké dílo má, jak víme, ve sklepě i pan akrachus, jen já mám ve sklepě starý kamna, lopatu a závoje pavučin. Něco s tím budu muset udělat…
V případě zájmu o komentovanou návštěvu mého sklepa se ozvi. Nahlédnutí do popelnice je ovšem zpoplatněno, jelikož umělecké dílo pokračuje i na vnitřní straně válce, tj. je panoramatické. O této důležité skutečnosti nemá pan kolega Piaf ani ponětí.
Ja bych tipoval, ze tam je nejspise pekne hovno…
Mlžíš, páč víš hovno. A to tě sere.
Dokaz to
Co to tady melete jelita, to jsou oboje popelnice strejdy Járy…
https://youtu.be/W3Ev4uRSGAI