Není to tak dlouho co zde, v rubrice Díla starých mistrů, publikoval kolega ashberry článek Podvod Mistra Leonarda, ve kterém nás seznámil se senzačním objevem Pascala Cotta. S kolegou, věčným hledačem a hlídačem pravdy jsem toto téma diskutoval telefonicky a vyzýval jej, aby přiblížil laické i odborné veřejnosti další z objevů, které Cotte svoji analýzou LAM dokazuje. Kolega ashberry na moji prosbu opáčil: “Seru na to, woe…je to jak´ házet perly sviním…podívejte se na počet lajků…to nemám zapotřebí…dělám to snad pro sebe?” Když skončil jeho emoční únik, a na to má každý z nás právo, svolil, abych alespoň já zveřejnil tyto úchvatné poznatky.

Jak již víme v kauze Mona Lisa (Lena) figuroval, a to zcela zásadním způsobem, jistý Lodovico il Boemo, talentovaný mladý muž…ale (nebo právěže?) dějiny píší vítězové…da Vinci, zhrzen a uražen si přisvojil Lodovicovo dílo a aby to tak netlouklo do očí přemaloval Donu Lenu do podoby veřejnosti dnes známé. To co Boemo maloval našrot jednu noc, přemalovával da Vinci dalších 15 let a střízliv. Samozřejmě, že umělci takového kalibru jako byl il Boemo nemohl uniknout tak razantní zásah do duševního vlastnictví a naplánoval da Vincimu pomstu.

Madonna Litta (viz,obr.) se datuje přibližně k roku 1490 a nemohla tedy být Boemovou pomstou (neb Lodovico il Boemo namaloval Monu Lenu až v r. 1503) volají odpůrci Cotteho tvrzení, v čele s oxfordským profesorem dějin umění Martinem Kempem.
Kdo ví…bylo dříve vejce či slepice. Laskavý čtenář si může udělat názor sám. My zatím budeme netrpělivě čekat jaké další poznatky nám francouz Cotte předloží.


 

Share